You are currently viewing Unity

Unity

Ιστορία του Unity

Η ιδέα της πλατφόρμας ανάπτυξης βιντεοπαιχνιδιών Unity ξεκίνησε το 2002 όταν ο Δανός Nicholas Francis ανάρτησε ένα post στο οποίο αναζητούσε κάποιον προγραμματιστή για να φτιάξει μαζί του ένα Game Engine. Λίγες ώρες αργότερα ο Joachim Ante ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του Δανού και θέλησε να προσπαθήσει στη δημιουργία μίας ενιαίας πλατφόρμας κατά την οποία οι προγραμματιστές θα μπορούσαν εύκολα να κατασκευάζουν παιχνίδια για διάφορες ηλεκτρονικές κονσόλες. Τελικά οι προγραμματιστές έγιναν τρεις αφού μπήκε στην ομάδα τους και ο Devid Helgason.

Το 2004 ιδρύεται η εταιρεία στη Δανία από τους παραπάνω τρεις προγραμματιστές. Η επιτυχία της μηχανής Unity στηρίζεται στο γεγονός ότι βοηθάει τους ανεξάρτητους προγραμματιστές (έμπειρους ή μη) να κατασκευάσουν το δικό τους περιβάλλον παιχνιδιού.

Η άνοδος

Η πλατφόρμα Unity γνώρισε μεγάλη άνοδο ότι ξαφνικά στην επιφάνεια βγήκαν το appstore και το playstore, καθώς η μηχανή ήταν έτοιμη για να φιλοξενήσει τέτοιου είδους παιχνίδια. Σύμφωνα με μία έρευνα το Unity χρησιμοποιείται πάνω από το 50% των προγραμματιστών παγκοσμίως οι οποίοι ασχολούνται με τη δημιουργία παιχνιδιών σε IOS, Andoird και όχι μόνο.

Η λογική του Unity βασίζεται στη δημιουργία αντικειμένων τα οποία αναπαριστούν την πραγματικότητα (περιβάλλον) του παιχνιδιού. Η ιδιότητα των αντικειμένων δίνεται μέσω διάφορων scripts τα οποία συνήθως προγραμματίζονται σε C#. Η ιδιότητα του παίκτη να περνάει κάποια εμπόδια στο περιβάλλον του παιχνιδιού ή να του παρέχει τη δυνατότητα να κινείται στο τρισδιάστατο κόσμο, πραγματοποιείται με τον προγραμματισμό αυτών των scripts.

Η χρήση του Unity στις μέρες μας

Η πλατφόρμα Unity δίνει τη δυνατότητα στον προγραμματιστή να αρχίσει δύο ειδών project. Το ένα είδος βασίζεται στη σχεδίαση και στον προγραμματισμό δισδιάστατων μοντέλων. Σύμφωνα με αυτό το πρότυπο, το περιβάλλον του παιχνιδιού διαμορφώνεται σε δύο διαστάσεις περιορίζοντας με αυτόν τον τρόπο τις κινήσεις του παίκτη στο χώρο. Με την εισαγωγή κατάλληλων scripts προγραμματισμένα σε C# ο παίκτης παίρνει διάφορες ιδιότητες της κίνησης και της βαρύτητας. Επίσης το Unity παρέχει τη λειτουργία στον προγραμματιστή να ρυθμίσει την κάμερα η οποία βρίσκεται στο παρασκήνιο και παρακολουθεί τον παίκτη του παιχνιδιού σαν να είσαι σκηνοθέτης σε μία ταινία όπου ο πρωταγωνιστής σου είναι ο χαρακτήρας που αναπτύσσεται στο δισδιάστατο χώρο.

Το άλλο είδος είναι το τρισδιάστατο project κατά το οποίο η λειτουργία του είναι παρόμοια με το δισδιάστατο μοντέλο με τη διαφορά των διαστάσεων στον χώρο του παιχνιδιού. Εδώ ο παίκτης αποκτά ένα άλλο είδος κίνησης στο χώρο αφού πλέον το παιχνίδι διαμορφώνεται σε άλλο περιβάλλον. Το online asset του Unity διανέμει δωρεάν παιχνίδια τόσο σε δύο διαστάσεις όσο και σε τρεις. Με αυτόν τον τρόπο μπορείς να ξεκινήσεις ένα παιχνίδι από την αρχή προγραμματίζοντας μόνο τα αντικείμενα με διάφορα scripts ώστε να τους δώσεις ιδιότητες.

Παιχνίδια που έχουν κατασκευαστεί

Πολλά δημοφιλή παιχνίδια έχουν αναπτυχθεί στη πλατφόρμα του Unity μερικά από τα οποία είναι:

  1. Kerbal Space Program

  2. Hearthstone: Heroes of Warcraft

  3. Wasteland 2

  4. Battle Galactica Online

  5. Rust

  6. Temple Run Trilogy

  7. Escape Plan

  8. Satellite Reign

  9. Assasin’s Creen: Identity

  10. Deus EX: The Fall

Για περισσότερα νέα σχετικά με την επιστήμη της πληροφορικής μπορείτε να δείτε εδώ!

Αφήστε μια απάντηση