Αύξηση επισκεψιμότητας και πωλήσεων με τις υπηρεσίες της Google

Για την αποτελεσματική λειτουργία μίας ιστοσελίδας απαιτούνται περισσότερες ενέργειες από τους διαχειριστές. Η κατασκευή ιστοσελίδας και η μετέπειτα παραμέλησή της από τους ιδιοκτήτες της, έχει ως αποτέλεσμα την πλήρη αποτυχία της. Μία ιστοσελίδα για να ευρετηριαστεί από τη μηχανή αναζήτησης θα πρέπει να προηγηθεί η χρήση των εργαλείων της Google. Αυτά τα εργαλεία αποτελούν τις υπηρεσίες Google που προσφέρει η μηχανή αναζήτησης ώστε να βοηθήσει την ιστοσελίδα στο ξεκίνημά της. Ποιες είναι όμως αυτές οι υπηρεσίες και πως μπορούν αν βοηθήσουν μία ιστοσελίδα; Οι υπηρεσίες αυτές είναι:

Κάθε ιστοσελίδα δεν είναι απαραίτητο να είναι ενσωματωμένη σε όλες της παραπάνω υπηρεσίες. Εκτός από κάποια εργαλεία που είναι απαραίτητα για κάθε ιστοσελίδα όπως το Google Search Console, το Google Analytics και το Google My Business, κάποια άλλα μπορεί να μη χρειάζονται. Για πάμε να δούμε όμως τη χρησιμότητα και τα οφέλη που παρέχει το κάθε εργαλείο ξεχωριστά στην ιστοσελίδα.

Υπηρεσίες Google: Google Search Console

Το εργαλείο Google Search Console έχει στόχο να ενημερώσει τον διαχειριστή για τυχόν προβλήματα που μπορεί να εμφανίζονται κατά καιρούς στην ιστοσελίδα. Ένα παράδειγμα θα μπορούσε να είναι ένας υπέρ-σύνδεσμος της ιστοσελίδας ο οποίος δε λειτουργεί. Επίσης στο εργαλείο αυτό ο διαχειριστής εισάγει τον σύνδεσμο της ιστοσελίδας ώστε να εμφανιστεί στα αποτελέσματα της Google. Η ευρετηρίαση της σελίδας από την Google πραγματοποιείται από την εισαγωγή του χάρτη ιστοτόπου (sitemap) στο συγκεκριμένο εργαλείο.

Google Analytics

Το εργαλείο που διαθέτει η Google και το οποίο παρουσιάζει όλα τα στατιστικά στοιχεία που αφορούν τις επιδόσεις της ιστοσελίδας είναι το Google Analytics. Το Google Analytics έχει σα στόχο να ενημερώσει τους διαχειριστές μίας ιστοσελίδας σχετικά με την απόδοσή της από τις μετρήσεις που πραγματοποιεί και την ευρετηρίασή της. Οι μετρήσεις αυτές αφορούν:

  • Το χρόνο παραμονής των επισκεπτών κατά την περιήγησή τους στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας.
  • Τον αριθμό των χρηστών που έχουν επισκεφθεί την ιστοσελίδα για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα (π.χ. τρίμηνο, εξάμηνο, έτος, κ.λπ.).
  • Την τοποθεσία των χρηστών με τις περισσότερες εμφανίσεις της ιστοσελίδας (π.χ. πόσοι χρήστες έχουν περιηγηθεί στην ιστοσελίδα από την πόλη της Θεσσαλονίκης).
  • Από ποια μέσα προώθησης έχουν μπει οι χρήστες στην ιστοσελίδα (από τα κοινωνικά μέσα Facebook, Twitter, Linkedin, Instagram, κ.ά.).

Google My Business

To Google My Business εμφανίζει το προφίλ της επιχείρησης τόσο στη μηχανή αναζήτησης όσο και στους χάρτες της Google (τοποθεσία επιχείρησης). Κατ’ αυτόν τον τρόπο η Google βοηθάει και την ιστοσελίδα να εμφανίζεται αποτελεσματικότερα στη μηχανή αναζήτησης. Το εργαλείο αυτό αποτελεί ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες επιτυχίας της ιστοσελίδας στις αναζητήσεις.