Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop) αποτελεί έναν ιστότοπο ο οποίος έχει τη δυνατότητα συναλλαγής προϊόντων/υπηρεσιών με τους πελάτες. Ο όρος του e-shop συγκαταλέγεται στην ευρύτερη κατηγορία του κοινωνικού εμπορίου. Το ηλεκτρονικό κατάστημα για να θεωρηθεί πετυχημένο αλλά και λειτουργικό πρέπει να περιλαμβάνει τα εξής χαρακτηριστικά:
- Σύνδεση της ιστοσελίδας με τραπεζικό λογαριασμό για την σωστή λειτουργία των συναλλαγών.
- Δυνατότητα εναλλακτικών τρόπων πληρωμής για την διευκόλυνση των πελατών.
- Σελίδα παρουσίασης προϊόντων/υπηρεσιών.
- Σελίδα εμφάνισης του προϊόντος/υπηρεσίας για την επικύρωση της παραγγελίας (καλάθι αγορών).
- Σελίδα καταχώρησης των απαραίτητων στοιχείων του πελάτη.
Με την εξέλιξη της τεχνολογίας Διαδικτύου και την ενσωμάτωση των λειτουργιών μίας επιχείρησης στον ψηφιακό κόσμο, κρίνεται απαραίτητη η κατασκευή ιστοσελίδας. Συγκεκριμένα, για να επιβιώσει μία σύγχρονη επιχείρηση σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον θα πρέπει να αναζητήσει εναλλακτικούς τρόπους πώλησης των προϊόντων ή των υπηρεσιών της.
Χρήσιμα εργαλεία
Κάποια από τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται στην αγορά για την κατασκευή ενός e-shop είναι:
- Woocommerce: Το Woocommerce είναι ένα πρόσθετο (plug-in) του συστήματος διαχείρισης περιεχομένου WordPress. Το συγκεκριμένο πρόσθετο δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη της ιστοσελίδας να διαμορφώσει το δικό του ψηφιακό κατάστημα σύμφωνα με τα καθιερωμένα πρότυπα e-shop. Διατίθεται δωρεάν στα πρόσθετα του WordPress και η εγκατάστασή του γίνεται εύκολα και γρήγορα. Περισσότερα για το πρόσθετο θα βρείτε στο woocomerce.com.
- Magento: Το Magento δεν περιλαμβάνεται στα πρόσθετα αλλά αποτελεί μία ολόκληρη πλατφόρμα του τύπου WordPress. Σχεδιάστηκε αποκλειστικά για την κατασκευή e-shop κι εδώ και μερικά χρόνια έχει εδραιωθεί στην αγορά ως το πιο ισχυρό εργαλείο ανάπτυξης ηλεκτρονικών καταστημάτων. Περισσότερα για τη πλατφόρμα μπορείτε να βρείτε στο magento.com.
Κατηγορίες e-shop
Το ηλεκτρονικό εμπόριο χωρίζεται σε τρεις κλάδους ανάλογα με τον τρόπο χρήσης του:
-
B2B. Ένα B2B ηλεκτρονικό κατάστημα, βοηθά μια επιχείρηση να πουλήσει μέσω διαδικτύου τις υπηρεσίες/προϊόντα της σε άλλες επιχειρήσεις.
-
B2C. Ένα B2C ηλεκτρονικό κατάστημα, βοηθά μια επιχείρηση να πουλήσει μέσω διαδικτύου τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα της προς τους καταναλωτές οι οποίοι είναι πελάτες λιανικής.
-
Μοbile E-commerce: Αυτό αφορά το επιχειρούμενο ηλεκτρονικό τηλεφωνικό εμπόριο.
Το ηλεκτρονικό κατάστημα σήμερα
Αν και η σημασία ενός αποτελεσματικού e-shop είναι καθοριστική για τις επιχειρήσεις του σήμερα, λίγοι είναι αυτοί που το επιλέγουν. Συνήθως το κόστος κατασκευής ενός e-shop υπερβαίνει κατά πολύ τον μέσο όρο κατασκευής μίας απλής ιστοσελίδας. Αυτό συμβαίνει για τον απλούστατο λόγο ότι ένα ηλεκτρονικό κατάστημα απαιτεί μεγάλο φόρτο εργασίας.
Το μεγαλύτερο κόστος για ένα e-shop είναι η συντήρησή του. Για να είναι αποτελεσματική τέτοιου είδους ιστοσελίδα απαιτείται η συνεχής ενημέρωση του συστήματος. Τα οφέλη από τη συντήρηση ενός οnline καταστήματος είναι τα εξής:
- Άμεση επίλυση προβλημάτων σε περίπτωση που υπάρξει βλάβη του συστήματος.
- Επέκταση των λειτουργιών της ιστοσελίδας, εφόσον χρειάζεται.
- Διαχείριση των προϊόντων (προσθήκη, αφαίρεση).
- Διαχείριση ενεργών παραγγελιών.
- Σύνδεση του ηλεκτρονικού καταστήματος με την τράπεζα.
Για να μάθετε περισσότερα για τη κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος μπορείτε να επισκεφθείτε την σελίδα μας στην contia.gr.