Γιατί να κατασκευάσεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα;

Γιατί να κατασκευάσεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα;

Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop) αποτελεί έναν ιστότοπο ο οποίος έχει τη δυνατότητα συναλλαγής προϊόντων/υπηρεσιών με τους πελάτες. Ο όρος του e-shop συγκαταλέγεται στην ευρύτερη κατηγορία του κοινωνικού εμπορίου. Το ηλεκτρονικό κατάστημα για να θεωρηθεί πετυχημένο αλλά και λειτουργικό πρέπει να περιλαμβάνει τα εξής χαρακτηριστικά:

  1. Σύνδεση της ιστοσελίδας με τραπεζικό λογαριασμό για την σωστή λειτουργία των συναλλαγών.
  2. Δυνατότητα εναλλακτικών τρόπων πληρωμής για την διευκόλυνση των πελατών.
  3. Σελίδα παρουσίασης προϊόντων/υπηρεσιών.
  4. Σελίδα εμφάνισης του προϊόντος/υπηρεσίας για την επικύρωση της παραγγελίας (καλάθι αγορών).
  5. Σελίδα καταχώρησης των απαραίτητων στοιχείων του πελάτη.

Με την εξέλιξη της τεχνολογίας Διαδικτύου και την ενσωμάτωση των λειτουργιών μίας επιχείρησης στον ψηφιακό κόσμο, κρίνεται απαραίτητη η κατασκευή ιστοσελίδας. Συγκεκριμένα, για να επιβιώσει μία σύγχρονη επιχείρηση σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον θα πρέπει να αναζητήσει εναλλακτικούς τρόπους πώλησης των προϊόντων ή των υπηρεσιών της.

Χρήσιμα εργαλεία

Κάποια από τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται στην αγορά για την κατασκευή ενός e-shop είναι:

  • Woocommerce: Το Woocommerce είναι ένα πρόσθετο (plug-in) του συστήματος διαχείρισης περιεχομένου WordPress. Το συγκεκριμένο πρόσθετο δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη της ιστοσελίδας να διαμορφώσει το δικό του ψηφιακό κατάστημα σύμφωνα με τα καθιερωμένα πρότυπα e-shop. Διατίθεται δωρεάν στα πρόσθετα του WordPress και η εγκατάστασή του γίνεται εύκολα και γρήγορα. Περισσότερα για το πρόσθετο θα βρείτε στο woocomerce.com.
  • Magento: Το Magento δεν περιλαμβάνεται στα πρόσθετα αλλά αποτελεί μία ολόκληρη πλατφόρμα του τύπου WordPress. Σχεδιάστηκε αποκλειστικά για την κατασκευή e-shop κι εδώ και μερικά χρόνια έχει εδραιωθεί στην αγορά ως το πιο ισχυρό εργαλείο ανάπτυξης ηλεκτρονικών καταστημάτων. Περισσότερα για τη πλατφόρμα μπορείτε να βρείτε στο magento.com.

Κατηγορίες e-shop

Το ηλεκτρονικό εμπόριο χωρίζεται σε τρεις κλάδους ανάλογα με τον τρόπο χρήσης του:

  • B2B. Ένα B2B ηλεκτρονικό κατάστημα, βοηθά μια επιχείρηση να πουλήσει μέσω διαδικτύου τις υπηρεσίες/προϊόντα της σε άλλες επιχειρήσεις.

  • B2C. Ένα B2C ηλεκτρονικό κατάστημα, βοηθά μια επιχείρηση να πουλήσει μέσω διαδικτύου τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα της προς τους καταναλωτές οι οποίοι είναι πελάτες λιανικής.

  • Μοbile E-commerce: Αυτό αφορά το επιχειρούμενο ηλεκτρονικό τηλεφωνικό εμπόριο.

Το ηλεκτρονικό κατάστημα σήμερα

Αν και η σημασία ενός αποτελεσματικού e-shop είναι καθοριστική για τις επιχειρήσεις του σήμερα, λίγοι είναι αυτοί που το επιλέγουν. Συνήθως το κόστος κατασκευής ενός e-shop υπερβαίνει κατά πολύ τον μέσο όρο κατασκευής μίας απλής ιστοσελίδας. Αυτό συμβαίνει για τον απλούστατο λόγο ότι ένα ηλεκτρονικό κατάστημα απαιτεί μεγάλο φόρτο εργασίας.

Το μεγαλύτερο κόστος για ένα e-shop είναι η συντήρησή του. Για να είναι αποτελεσματική τέτοιου είδους ιστοσελίδα απαιτείται η συνεχής ενημέρωση του συστήματος. Τα οφέλη από τη συντήρηση ενός οnline καταστήματος είναι τα εξής:

  1. Άμεση επίλυση προβλημάτων σε περίπτωση που υπάρξει βλάβη του συστήματος.
  2. Επέκταση των λειτουργιών της ιστοσελίδας, εφόσον χρειάζεται.
  3. Διαχείριση των προϊόντων (προσθήκη, αφαίρεση).
  4. Διαχείριση ενεργών παραγγελιών.
  5. Σύνδεση του ηλεκτρονικού καταστήματος με την τράπεζα.

Για να μάθετε περισσότερα για τη κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος μπορείτε να επισκεφθείτε την σελίδα μας στην contia.gr.

Αφήστε μια απάντηση