You are currently viewing Σχεδιασμός ιστοσελίδων και ο ρόλος τους στο Διαδίκτυο

Σχεδιασμός ιστοσελίδων και ο ρόλος τους στο Διαδίκτυο

Ο σχεδιασμός ιστοσελίδων, τα τελευταία χρόνια, έχει παρεξηγηθεί ως έννοια με αποτέλεσμα ένα μεγάλο μέρος της αγοράς να την υποβαθμίζει. Το κόστος δημιουργίας μίας ιστοσελίδας έχει μειωθεί δραματικά παρουσιάζοντας δε μία πολύ κακή ποιότητα της υπηρεσίας. Το φαινόμενο αυτό οφείλεται σε διάφορους παράγοντες τόσο οικονομικούς όσο και κοινωνικούς. Κάποιοι από τους παράγοντες αυτούς είναι:

  1. Η οικονομική κρίση που έχει πλήξει την χώρα μας τα τελευταία χρόνια.
  2. Η υποβάθμιση της τεχνολογίας και η μη επένδυση σε αυτήν.
  3. Η νοοτροπία των σημερινών επιχειρήσεων στη φθηνή αλλά και κακή παραγωγή των υπηρεσιών.
  4. Η αγορά ιστοσελίδων από μη εξειδικευμένους πωλητές.
  5. Η κακή ποιότητα της υπηρεσίας υποστήριξης ιστοσελίδων μετά την κατασκευή της.
  6. Οι επιχειρήσεις επιλέγουν μόνο να δημιουργήσουν τη δική τους ιστοσελίδα χωρίς να τους ενδιαφέρει η σωστή κι αποτελεσματική υποστήριξή της.

Τι εννοούμε όμως με τον όρο σχεδιασμός ιστοσελίδων; Η κατασκευή μίας ιστοσελίδας απαιτεί τον άψογο συνδυασμό πολλών υπηρεσιών που μπορεί να προσφέρει μία εταιρεία πληροφορικής. Αυτές οι υπηρεσίες μπορεί να είναι:

  • Η δημιουργία μίας βάσης δεδομένων της ιστοσελίδας.
  • Η κατασκευή της “προτομής” της ιστοσελίδας.
  • Ο σχεδιασμός της σελίδας (διαμορφώνοντας το αισθητικό μέρος της).
  • Η μεταφόρτωση της ιστοσελίδας στον χώρο φιλοξενίας (hosting).
  • Η σύνδεση του ονόματος χώρου (domain name) με την ιστοσελίδα που έχουμε μεταφορτώσει.
  • Η υποστήριξη της ιστοσελίδας μετά την εγκατάστασή της.

Ο σχεδιασμός ιστοσελίδων στις επιχειρήσεις του σήμερα

Όλες οι σημερινές επιχειρήσεις, πέρα των δραστηριοτήτων τους, είναι υποχρεωμένες να προβάλλονται στο Διαδίκτυο. Η σωστή διαχείριση μίας ιστοσελίδας από έμπειρους στον χώρο της πληροφορικής μπορεί να προσφέρει πολλά οφέλη στην επιχείρηση. Τα οφέλη αυτά συνήθως συνδυάζονται με το μερίδιο της αγοράς που έχει η επιχείρηση αλλά και με το brand name της. Τι σημαίνει όμως αυτό; Κερδίζοντας τη μάχη, του Διαδικτύου ανάμεσα στις υπόλοιπες ιστοσελίδες, αυτομάτως βελτιώνεται η εικόνα και η φήμη της εταιρείας αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο την πελατεία της.

Επιχειρήσεις οι οποίες είναι κυρίαρχες του κλάδου, χρησιμοποιούν στο έπακρο τις δυνατότητες της ιστοσελίδας τους παρέχοντας στο κοινό τους χρήσιμες πληροφορίες. Γιατί όμως επιχειρήσεις που επενδύουν στις τεχνολογίες Διαδικτύου δεν πετυχαίνουν τον ίδιο στόχο; Η απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα είναι πολύπλευρη. Από τη μία δεν υπάρχει ένα καλά οργανωμένο στρατηγικό πλάνο ψηφιακής προώθησης και από την άλλη  η ψηφιακή προώθηση δεν επικεντρώνεται στην ιστοσελίδα αλλά σε άλλα μέσα. Αυτό το φαινόμενο επηρεάζει κατά πολύ την εικόνα της επιχείρησης διότι αν και προσπαθεί να προωθηθεί δεν το κάνει σωστά.

Μία επιχείρηση για να προωθήσει σωστά κι αποτελεσματικά τις δράσεις της πρέπει:

  1. Να κατασκευάσει την επίσημη ιστοσελίδα της.
  2. Να επικεντρωθεί μόνο στην ψηφιακή προώθηση της ιστοσελίδας.
  3. Να συμβουλευτεί έμπειρους στο χώρο της κατασκευής ιστοσελίδων.
  4. Να διαφημίσει σε όλα τα μέσα που διαθέτει, την ιστοσελίδα της.
  5. Να σχηματίσει έξυπνες διαφημίσεις και προσφορές και να τις προωθήσει μέσω της ιστοσελίδας.

Προβολή των επιχειρήσεων μέσω της ιστοσελίδας

Υπάρχουν πολλών ειδών προβολής μέσω του Διαδικτύου για μία επιχείρηση αλλά εμείς θα επικεντρωθούμε στην προβολή μέσω ιστοσελίδων. Δύο παράγοντες είναι αυτοί που επηρεάζουν τη προβολή των ιστοσελίδων. Ο πρώτος παράγοντας σχετίζεται με τον σωστό σχεδιασμό της ιστοσελίδας και περιλαμβάνει:

  • Τη δημιουργία κατάλληλης υποδομής για τις διαφημίσεις της επιχείρησης.
  • Το σωστό SEO ώστε η ιστοσελίδα να εμφανίζεται στα οργανικά αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης της Google.
  • Την οργανωμένη σύνταξη του περιεχομένου της ιστοσελίδας για την αποτελεσματικότερη πλοήγηση των επισκεπτών της.

Ο δεύτερος παράγοντας σχετίζεται με την αποτελεσματική προώθησης της ιστοσελίδας στο Διαδίκτυο και στα κοινωνικά μέσα. Συγκεκριμένα περιλαμβάνει:

  • Τη δημιουργία σωστών και οργανωμένων στρατηγικών πλάνων προώθησης της ιστοσελίδας.
  • Την συνεχή προβολή στα κοινωνικά μέσα που χρησιμοποιεί η επιχείρηση.
  • Την επένδυση σε διαφημίσεις της Google οι οποίες είναι επί πληρωμή (Google ads).
  • Τη σωστή χρήση των λέξεων κλειδιών ώστε η ιστοσελίδα να προβάλετε στο κοινό που επιθυμεί η επιχείρηση.

Οφέλη μίας ιστοσελίδας για την επιχείρηση

Τα οφέλη που παρέχει μία ιστοσελίδα, αν και είναι παρεξηγημένη στις μέρες μας, είναι πάρα πολλά. Πιο σημαντικά από αυτά είναι:

  • Η αύξηση του μεριδίου αγοράς της επιχείρησης.
  • Η βελτίωση της εικόνας και της φήμης που έχει η επιχείρηση στην αγορά.
  • Η αύξηση της ανταγωνιστικότητας της επιχείρησης.
  • Η σωστή παρουσίαση των δράσεων και των υπηρεσιών/προϊόντων προς το αγοραστικό κοινό που την ενδιαφέρει.
  • Η αύξηση της πιθανότητας συνεργασίας με άλλες επιχειρήσεις του κλάδου.

Περισσότερα για τις ιστοσελίδες που παρέχει η Contia θα βρείτε στον σύνδεσμο κατασκευή ιστοσελίδων Θεσσαλονίκη.

Αφήστε μια απάντηση