You are currently viewing Βήματα για μία αποδοτική ιστοσελίδα

Βήματα για μία αποδοτική ιστοσελίδα

Ο αποτελεσματικός σχεδιασμός ιστοσελίδας απαιτεί τον σωστό προγραμματισμό των ενεργειών που πρέπει να εκτελέσει μία εταιρεία πληροφορικής. Οι ενέργειες αυτές κατηγοριοποιούνται ανάλογα με το είδος των εργασιών που πρέπει να πραγματοποιηθούν για τη δημιουργία της ιστοσελίδας. Για παράδειγμα ο σχεδιασμός ενός ηλεκτρονικού καταστήματος διαφέρει από το σχεδιασμό μίας απλής ιστοσελίδας. Η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος (eshop) απαιτεί περισσότερη μελέτη ώστε να κατασκευαστεί αποτελεσματικά από μία εταιρεία πληροφορικής.

Η εκτέλεση ενός έργου πληροφορικής δεν αποτελεί μονόπλευρη διαδικασία. Για την επιτυχή ολοκλήρωση μίας ιστοσελίδας θα πρέπει να συμβάλουν όλες οι ομάδες ενδιαφερομένων του έργου, από τους προγραμματιστές μέχρι και τον ίδιο τον πελάτη. Συνήθως για την κατασκευή μίας ιστοσελίδας απαιτείται η συμμετοχή του προγραμματιστή, του γραφίστα, του υπεύθυνου μάρκετινγκ, αλλά και του πελάτη. Η αποτελεσματική λειτουργία μίας ιστοσελίδας περιλαμβάνει μία σειρά από συγκεκριμένα βήματα τα οποία θα πρέπει να τα ακολουθήσουν τόσο η εταιρεία που αναλαμβάνει το έργο όσο και η επιχείρηση πελάτης . Ποια είναι όμως εκείνα τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσει μία επιχείρηση ώστε να σχεδιάσει αποτελεσματικά μία ιστοσελίδα;

Αναζήτηση εταιρείας πληροφορικής και συλλογή υλικού: 1ο βήμα

Αρχικά η ενδιαφερόμενη επιχείρηση θα πρέπει να αναζητήσει την κατάλληλη εταιρεία πληροφορικής ώστε να αναλάβει εξ’ ολοκλήρου το έργο. Προϋπόθεση για τον σωστό εντοπισμό της εταιρείας σίγουρα είναι η τιμή της κατασκευής της ιστοσελίδας. Αφού η επιχείρηση επιλέξει τον κατάλληλο “εργολάβο” του έργου, θα πρέπει να καταγράψει επακριβώς όλες τις ανάγκες προώθησης των δραστηριοτήτων της επιχείρησης. Στόχος στην προκειμένη περίπτωση είναι η συλλογή όλου του απαραίτητου οπτικοακουστικού υλικού ώστε να τοποθετηθεί σε συγκεκριμένα σημεία στη σελίδα. Κατ’ αυτόν τον τρόπο η ιστοσελίδα θα μπορέσει να προετοιμαστεί καλύτερα για την ολοκλήρωση του 3ου βήματος της προώθησης της στη μηχανή αναζήτησης της Google.

Σχεδιασμός ιστοσελίδας: 2ο βήμα

Κατά τη δεύτερη φάση υλοποίησης μίας ιστοσελίδας θα πρέπει να πραγματοποιηθεί ο σχεδιασμός της. Ο “εργολάβος” του έργου επιλέγει το εργαλεία με τα οποία θα αναπτύξει την ιστοσελίδα. Τέτοια εργαλεία είναι το WordPress, το Joomla , το Magento, το Drupal, κ.ά. Κατά τη δημιουργία της ιστοσελίδας, ο σχεδιαστής θα πρέπει να συλλέξει όλο το οπτικοακουστικό υλικό από τον πελάτη και να το τοποθετήσει στη σελίδα. Η διαδικασία αυτή βοηθάει τον πελάτη να δει μία ξεκάθαρη εικόνα σχετικά με την πρόοδο της ιστοσελίδας του. Αφού ολοκληρωθεί η σχεδίαση της ιστοσελίδας, ο “εργολάβος” του έργου θα πρέπει να ρυθμίσει και τη λειτουργία της. Η λειτουργικότητα της ιστοσελίδας αποτελεί το σημαντικότερο σημείο υλοποίησής της και πολλές επιχειρήσεις πληρώνουν τεράστια ποσά για τη συντήρηση των ιστοσελίδων τους.

Προώθηση ιστοσελίδας: 3ο βήμα

Αφού ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας, θα πρέπει η σελίδα να μεταφορτωθεί στη μηχανή αναζήτησης της Google. Με τη μεταφόρτωση της σελίδας, ο σχεδιαστής θα πρέπει να έχει προβλέψει για τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά που θα αντιπροσωπεύουν την ιστοσελίδα. Η διαδικασία για την εύρεση και την εισαγωγή των λέξεων κλειδιών σε μία ιστοσελίδα ονομάζεται Search Engine Optimization (SEO). Πλέον η ιστοσελίδα είναι έτοιμη ώστε να την εισάγουμε στα κατάλληλα κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook και το Instagram.

Περισσότερα για την κατασκευή ιστοσελίδας και τις υπηρεσίες που προσφέρει η Contia μπορείτε να δείτε εδώ!